order om bättre uppdatering

Sa precis till Antonia att det inte händer ngt rolig just nu men egentligen så händer det tokiga saker varje dag i detta stall.

I onsdags hoppade aston och jag för henk som bar runt på vatten mattan hela träningen så den hade varit under alla hinder till sist, bra. det sitter i mitt huvud nu att jag inte litar på honom.
I torsdags åkte vi till Hulten och tävlade, som vanligt är vi alltid sena när jag ska hoppa tror inte jag hunnit gå banan en enda gång här nere till första klassen och 90 cm var redan över. Så blev 2 gånger i 1m och aston var dum. eller jag var korkad.
Iaf stannade han på ettan ett vanligt hinder med en liten grön mur under inget svårt de ska han hoppa. Andra gången gick det bra felfri till 9a då det blev så fel in så jag valde att styra ut för att inte förstöra det lilla förtroende vi faktiskt har byggt upp även om det är väldigt väldigt litet.
Henks förslag efter tävlingen när jag var besviken var en kram och madde snälla byt häst.
Men aston står kvar än och idag har vi fått oss en dressyrlektion som tog slut på alla hans enerig, men så trög i munnen har han aldrig varit innan.
Men nu vet jag vad det är som är problemet eller det har jag visst sen jag provjobba men att de säger ditt problem är dina händer så långt är jag med, MEN sen då?
Efter astons och min markarbetespass blev det en tur på Tennessee och med instruktioner om att göra samma sak som på Aston så imorgon får jag väl kämpa vidare med min träbock aston.

På fredag kommer frida hem igen, lungt när hon inte är här men hon behövs. Antonia och jag har tränat bommar så mkt vi kan denna veckan hon varit borta, men jag kan fortf inte komma rätt på en förbannad helvetes jävla bom man kan ju verkligen undra vad som är fel.

Undrar oxå varför det alltid är jag som hamnar i de svåra situationerna och måste förklara mig ifrån allt... På grund av att vissa ska skratta åt dumma kommentarer som att veterinären tyckte att jag vblivit tjock men tack, du har träffat mig en gång innan och nu är jag tjock, lillchefen inte mkt bättre men han ska inte säga ngt, han är oxå tjock isf ;)
annars är väl läget rätt lungt förutom att våra kära hästar jämnt sitter i vattenkopparna så idag tredje vattenkoppen ner på typ 1½ vecka. Söta hästar.

Nej inget mer intressant att skriva och gissar på att detta inte heller var så intressant ;) haha

GODNATT


Kommentarer
Postat av: Antonia

Braaa Madde :) Mer uppdateringar så blir jag nöjd. Nu jävlar ska vi träna in i det sista med bommarna! För när frida kommer hem så är det VI som ska leka över hindrena, inte pojkarna! ;)

2010-09-07 @ 23:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0