saknad eller sakna?

Det är så mycket jobbigare att höra att man är saknad än att själv sakna något....
Visst saknar jag vissa saker från hemma och en del vänner men vi gör så mycket hela tiden det är full fart här så man hinner inte riktigt tänka, och jag älskar detta bara mer o mer för varje dag.
Men när man hinner tänka efter när verkligheten rycker tag så har nog jag med en ganska stark saknad av personer som alltid har funnits med mig innan.


Dagarna rullar på som vanligt unjefär det samma varje dag som vanligt. Jag är lite halvt ledig idag ska gå ut och hjälpa Antonia och rida några hästar senare.

Jag är snart återställd i ansiktet efter smällen från en unghäst, har ju varit blå över hela näsan och under ögonen...
Och så mkt blod det kan komma.Tävlade förra helgen och var nolla med både Footloose och Philip.
Var och tävla även i Fredags, 4års hingsten gick sin livsförsta tävling med ett ner i omhoppningen som var helt mitt fel. Som vanligt är vi så sena att vi inte hinner gå banan jag kollade 2 ryttare som red och ingen av dem red omhoppningen så jag var säker på att hinder nr 5 var i omhoppnigen men när jag styr i mot ser jag helvete det är hindert sidan om så han fick ingen ärlig chans att få upp benen.
Philip var dubbel nolla o 2:a i klassen, en super fin häst, den önskar jag mig i julklapp men det är väl omöjligt.
Footloose fick gå i L istället men en krash på framhoppningen ställde till det. Han är ju rädd för sig själv den hästen och får han ett riv eller en krash som i detta fallet blir han helt blockerad och börjar stanna i hörnerna. Hade tur att jurgen hjälpte mig, var nolla fram till kombinationen var linje in ur sväng vilket vi haft ganska mkt problem med kommer bra in, glömmer ta tillbaka kommer på helt fel avstånd o då vågar han inte. Men annars en okej runda.

Snart åker vi hem över jul. Känns konstigt att redan varit här ett halvår snart är det kanske dax att bege sig tillbaka till Sverige iaf om man följer planen som man gjorde för ett år sedan jag vet fakktiskt inte.
jag har ju ingen plan med mitt liv... Jag borde läsa upp mina betyg men det är så mycket som man faktiskt borde som man aldrig gör ändå...

Ska ut i stallet försöka få lite fina bilder till hemsidan update på gång:D





Något har jag nog lärt mig träffar avståndet mer än var 10 gång ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0