en påminnelse

 Nu har jag haft 2 dagar som verkligen påminner mig om varför jag är här och gör detta.

Gårdagen var lång och stressad. Började morgonen med mocka ut resterande boxar. Vi har bytt från vlas till halm nu... Skönt men så mkt som skulle ut från boxarna.
När vi var klara med nästan alla boxar åkte jag med frida för att lämna tillbaka en häst och hämta 2 nya, de 2 hästarna blev plötsligt 5 hästar. Så 5 nya hästar följde med hem en 2st 5 åring, 2st fyra åringar och en 7åring.
Väl hemma igen hoppade jag en 5åring super trevlig, och den 4 åriga hingsten. Båda super trevliga:) kul med nya fina hästar. Direkt där efter var det bara att sätta sig i bilen för att sen köra vilse för att till sist komma fram och lämna och hämta saker. Sen 1 timmes bilköer på motervägen innan jag väl vara hemma igen då hela dagen redan gått och jag hade varken haft tid till frukost eller lunch så började humöret svika men jag älskar tempot, att ha 1000 gärn i elden.

Idag började dagen som vanligt och gud så skönt med halm boxar så mkt enklare och så mkt mer snabb mockat. Blev lite oplanderad markarbetesträning för Cees som äger anläggningen vi står på, alltid kul med lite extra hjälp:)
Visade de nya 4åringen(åsnan) knappt styrbar för kunder och även en 6 åring.
Jag som har visat så mkt hästar på Karupslund och aldrig varit nervös blir faktiskt nervös när jag ska visa här kraven är så höga. Och inte blir jag mindre nervös när hästen smet förbi muren och Henk säger ja hon är så nervös så hon inte kan rida. Men den stack sidan om även igår är inte riden så mkt, men trevlig:) Fick även lite hjälp till på em på tjuren semlan... Suck den hästen mina armar blir 2 m varje gång men idag gick det faktiskt bättre med lite hjälp, jag brukar ju tappa tålamodet med henne efter 5min och då blir hela ridpasset en dragkamp.Hoppade även Footloose i em han har inte hoppat sen han blev förkyld och hade på tok för mkt energi men helt okej, till helgen blir det tävling för våran del:)

Lilla 4åringen Shakira som jag red i sommras har varit skadad och idag var det dax för börja hoppa, vi som alltid har lite rodeo på vår dagliga lilla ridtur och så började även dagens men hon hade inte glömt hur man hoppar:) Super fin lite häst. Jag är fortf kär i henne;) haha.
Så äntligen efter 5 månader har ridnigen börjat släppa, avstånden börjar komma tillbaka och självförtroendet börjar komma igen på hinder. En enorm lättnad. Får väl se hur länge det håller i sig denna gången...

Och till dagens höjdpunkt Henk dyker upp i stallet när jag gör vid en häst, står och tittar på mig, Han bara KOLLA jag bara ??? Han har köpt nya stövlar... Ni vet såna termoridstövlar som man hade när man var 10 år och gick på ridskola... okej jag gick inte på ridskola när jag var 10 men jag hade termoridstövlar. :)
Skratta du men jag kommer iaf inte frysa om fötterna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0