bättre sent än aldrig

Antonia klagar på att det blir sämre och sämre uppdatering här men jag orkar aldrig, det enda jag gör är att sova känns de som.
Veterinären var här i onsdags för att kolla en massa hästar + Aston. Det gick bra när vi tog ut honom för longera var ****** inte halt längre så det var bara att ta in honom igen. Här har vi väntat i 3 veckor på veterinären oxå är han ohalt. Aston fick diagnosen lasy av veterinären och henk sa att han skulle rida honom ett tag han gjorde det en dag, och på den halvtimmen lyckads han och den spanska tränaren berätta för mig att jag borde sälja sälja och åter sälja hästen eller möjligtvis äta upp den, Det var ingen häst för en tjej och den är spokey och svår och okoncentrerar m.m. MEN vacker. Men nu ännu större anledning att bevisa motsatsen.

Iaf när alla hästarna var behandlade och vi skulle släppa ut den sista, Antonias smarta 4åring drar den rakt genom stacket in till nästa häst ut från Woendays hage och ut i nästa och ut på åker sen var hon borta. Tack och lov för Woenday var förståndig nog att stanna kvar. 
Jag ringer henk och berättar att hästen är ute och han kommer små springaden med sin cigg så klart i högsta hugg medan A får ta in den andra hästen där står jag mitt på åkern ser inte hästen och så kommer H, var är den? jag bara vi vet inte. det är kolsvart. Men efter ca 1h letande hittade vi henne, tur hon inte sprang längre bort eller skadade sig.
Men problemet var större nu, hon hade förstört alla hagar utom en där vi redan hade 2 hästar i och vi fattades fortf 2 boxar, så ponnyn har fått flytta in i spolspiltan men han gillar sin box, bästa boxen i stallet haha;)

I torsdags var vi och tävlade i Asten, jag fick hoppa lill fuxen som de tycker att jag borde köpa till mig men jag vill ge aston en chans till, Jag red mkt dåligt i första rundan, men i andra var vi nolla, duktig häst måste jag säga.

Igår kväll var vi ute med frida och käkade middag ibland skämms jag fast jag inte känner ngn här, vi går in på första resturangen beställer in dricka får menyn och inser att det inte är ngt vi vill äta där, betalar drickan och går in på resturangen sidan om, Sushi, jag som alltid vägrat äta sushi och F som försökt få mig att testa sen första gången jag var här. Men det var okej och jag lever än så länge faktiskt. Avslutade kvällen på ett tredje ställe med lite god drick innan klockan var på tok för mkt och dax att åka hem. Jag förstår inte hur det alltid kan bli så sent när vi är ute på vift, Och antonias mamma det är ingen fara vi håller bra koll på henne. ;) haha så hon inte dricker för mkt vi behöver ju vår privat chaffis:) 
Och hjälmen hon önskar sig är mycket snygg:)

Ikväll väntar film, pannkakor sen glass med frukt ja vi lär ju inte bli för smala här iaf.:)




Kommentarer
Postat av: Johanna Andreasson

Jag tycker oxå att du borde uppdatera oftare :)

2010-08-24 @ 20:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0